top of page
Search
  • Writer's picturecontact15540

על ביקוש והיצע ההון האנושי בענף ההייטק ומה שביניהם - סיפורי מקרה

יצאנו לבחון את הפערים בין הכישורים ומיומנויות ההון האנושי בישראל למול דרישות שוק ההייטק העכשוויות בראי התעשייה.

מחקר סיפורי המקרה והתובנות בנוגע לפערים הללו, הוא תוצר של 38 ראיונות עומק שערכה Think Creative (מיכל לבנטל אנדרסון, LlB ומיכל שלם) עם בכירים בחברות מובילות בענף ההייטק לבקשת קרן טראמפ בישראל.

בדקנו את נקודת המבט של המעסיקים, מה הם מחפשים עכשיו, מה הם צרכי ההון האנושי והביקושים שלא מקבלים מענה, וכיצד הם מתמודדים עם הפער העצום בין הביקוש להיצע . בדקנו כיצד ניתן להגדיל את מאגר ההון האנושי והכישרונות, כיצד להרחיב את המעגל לאוכלוסיות מגוונות ולפריפריה, ואילו תשתיות צריך להכין במערכת החינוך, הצבא וההשכלה הגבוהה על מנת לעמוד ביעדים הממשלתיים, כדי לייצר שינוי מערכתי ולגשר על הפערים. כל אלו ישפיעו על חוסנה של מדינת ישראל ועל היכולת לשמור על מעמדה כסטארטאפ ניישן. אתם מוזמנים לקרוא על כל אלו ועוד במחקר שלנו המאגד את התובנות והסיפורים הללו.

מוזמנות.ים לקרוא, נשמח לשמוע את דעתכן.ם.


תודה מיוחדת לקרן טראמפ, רביד דר ואלי הורביץ על ההזדמנות לצאת למסע המרתק הזה, ל-38 האנשים המדהימים שראיינו ב-7 חברות מובילות ולפרופ' יוג'ין קנדל וג'אן מוריסון על התובנות שלהם וההקדמה שכתבו.


סיפורי מקרה בענף ההייטק - על ביקוש והיצע ההון האנושי ומה שביניהם
.pdf
Download PDF • 1.06MB

We set out to examine the gaps between the skills and capabilities of human capital in Israel and the demands of the local hi-tech market. Today we presented the case stories that are the result of 38 in-depth interviews that Think Creative conducted (Michal Lebenthal Andreson, LlB and Michal Shalem), regarding these gaps, on behalf of the Trump Foundation in Israel.

We examined the employers perspective of what they are looking for now, their unmet needs and how they are dealing with the huge gaps in human capital. We looked at how to increase the pool of human capital and talents, how to expand the circle to diverse populations and the periphery, and what infrastructure needs to be put in place in the education system, the military and higher education in order to make systemic change and bridge the gaps. All of which will affect the resilience of Israel and its ability to maintain its position as a startup nation. You are invited to read about all of these and more in our research that brings together these insights and case stories. We would love to hear your thoughts.

A special thanks to the Trump Foundation, Ravid Dar and Eli Horowitz for the opportunity to embark on this fascinating journey, to the 38 amazing people whom we interviewed in 7 leading companies, and to Prof. Eugene Kandal and Jan Morrison for their insights and for the preface that they respectively wrote.







295 views0 comments

Recent Posts

See All

רוצות שינוי! הגיע הזמן לסגור את פערי המגדר בתעסוקה איכותית בכלל ובהייטק בפרט

רוצות שינוי! הגיע הזמן לסגור את פערי המגדר בתעסוקה איכותית בכלל ובהייטק בפרט. בעוד שההייטק הוא קטר הצמיחה המרכזי במשק הישראלי הרי שרק כשליש מסך כל המועסקים בהייטק הן נשים, ובמקצועות הליבה של הענף, מקצ

מהו המפתח להשתלבות בעולם התעסוקה החדש בעיני צמרת ההייטק? מהן התשתיות הנדרשות ?

מהו המפתח להשתלבות בעולם התעסוקה החדש בעיני צמרת ההייטק? מהן התשתיות הנדרשות ? במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, בצבא, באקדמיה ? על כל אלו ועוד בכתבה שניה בסדרת הכתבות של הגיע זמן חינוך בעקבות המח

מהם כישורי המועמד\ת האידאלי\ת לעבודה בהייטק? מה מערכת החינוך יכולה לעשות כדי להכין את בוגריה?

מהם כישורי המועמד\ת האידאלי\ת לעבודה בהייטק? מה מערכת החינוך יכולה לעשות כדי להכין את בוגריה להשתלבות בתעסוקה איכותית? במקום לנחש Michal Shalem ו Michal Lebenthal Andreson הלכו לבדוק את התשובות לסוג

bottom of page