Search
  • contact15540

Disruption as a catalyst for change - from education to learning


The opportunity in life to start fresh with a clean slate and create fundamental change is a rarity. A colossal crisis like Covid-19, serves as a great catalyst for change, especially in the fields of Education and Learning that were already in crisis prior to the pandemic. This is best illustrated in the tremendous mismatch between the demands of the workforce and the skills and capabilities of the graduates of the Education system, which is currently estimated to be an 80% mismatch.

At the Tovanet 2021 conference, from disruption to opportunity, we talked today about the disruption in traditional education and learning methods. The possibility of changing perspective and applying innovative methods with hands-on experimentation. The more we learn to use disruption to produce learning frameworks that replace outdated education, the more we will be able to grow a generation that benefits from the crisis and is better adapted to the new reality and the actual demands of the employment market. And, not less important are prepared and skilled to meet the challenges of the future.



השיבוש כמנוף למעבר מחינוך ללמידה -אי-כנס
.pdf
Download PDF • 4.39MB

נדירות ההזדמנויות בהן ניתנת לנו האפשרות לדף חלק נקי ולשינוי מהיסוד. משבר קולוסאלי כמו הקורונה יכול לשמש טריגר לכך, בוודאי במערכת החינוך והלמידה שעוד טרם הקורונה נקלעה למשבר עמוק.

באי-כנס תובנט 2021, משיבוש להזדמנות, דיברנו היום על השיבוש שיצרה הקורונה בשיטות החינוך והלמידה המסורתיות ועל האפשרות להרכיב משקפיים חלופיות ולפתוח פתח ליישום מתודות חדשניות וניסויים "על רטוב". ככל שנשכיל להשתמש בשיבוש לייצר מסגרות למידה המחליפות את החינוך המיושן, כך נצליח להצמיח דור שמרוויח מהמשבר ומותאם יותר למציאות החדשה ולדרישות שוק התעסוקה.


19 views0 comments